Συνταγές υγείας

Επηρεάζει η διατροφή την ψυχική μας υγεία;

Γράφει: Ελεάνα Παπαχαραλάμπους
5/3/2018

Αυτά που οι άνθρωποι επιλέγουν να τρώνε δεν επηρεάζει μόνο το βάρος τους, αλλά ίσως και τον τρόπο που σκέφτονται και αισθάνονται. Πολλοί πιστεύουν ότι η κατανάλωση "εύκολων τροφών" οδηγεί στην ευτυχία. Όμως η σωστή διατροφή δεν μειώνει μόνο την υπέρταση, αλλά και τον κίνδυνο κατάθλιψης δείχνουν νέες μελέτες!

Επιλέγοντας να τρώμε επεξεργασμένα τρόφιμα όπως το παγωτό, τα μακαρόνια και τα τυριά ή τα τσιπς μπορεί τελικά να συνδεθούν με κακή ψυχική υγεία.

Σε μερικές μελέτες, η υγιεινή διατροφή - τα φρούτα, τα λαχανικά, τα υγιή λίπη και τα δημητριακά ολικής αλέσεως - στην πραγματικότητα συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης και ακόμη και αυτοκτονίας.

"Αν και οι καθοριστικοί παράγοντες για την ψυχική μας υγεία είναι πολύπλοκοι, οι αναδυόμενες και επιτακτικές αποδείξεις για τη διατροφή ως κρίσιμο παράγοντα για την εμφάνιση ψυχικών διαταραχών υποδηλώνουν ότι η δίαιτα είναι εξίσου σημαντική για την ψυχιατρική, όπως είναι η καρδιολογία, η ενδοκρινολογία και η γαστρεντερολογία"  γράφουν οι ερευνητές σε μια επισκόπηση της σχέσης μεταξύ διατροφής και ψυχικής υγείας που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Lancet.

Ποια είναι η σχέση μεταξύ διατροφής και  υγείας του εγκεφάλου;

Οι περισσότεροι άνθρωποι βιώνουν περιστασιακή κατάθλιψη ή όπως την λένε οι γιατροί μια διαταραχή προσαρμογής, για παράδειγμα, όταν ένα άτομο χάσει την δουλειά του ή αντιμετωπίζει έναν χωρισμό.

Η κατάθλιψη είναι μια επίμονη απώλεια της απόλαυσης στα πράγματα που αγαπάτε, μια διαφάνεια σε λήθαργο και απελπισία, προβλήματα ύπνου και αδιαφορία.

Δεδομένου ότι τα θρεπτικά συστατικά που είναι διαθέσιμα στο σώμα επηρεάζουν διάφορες σωματικές λειτουργίες, φαίνεται λογικό ότι η διατροφή θα επηρεάσει επίσης τη χημεία και τη διάθεση.

Η διατροφή, η οποία  ‘’βελτιώνει’’ το υπόλοιπο σώμα μπορεί να βελτιώσει την διάθεση και την ψυχολογία μας!







ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ