Ιατρική του μέλλοντος

Αντιγήρανση μέσα από την μόνιμη απώλεια βάρους

Γράφει: Ελεάνα Παπαχαραλάμπους
27/2/2018

Είναι γνωστό ότι η παχυσαρκία αποτελεί την δεύτερη αιτία θανάτου στην οποία θα μπορούσαμε να επέμβουμε προληπτικά (το κάπνισμα είναι η πρώτη).

Ξέρουμε επίσης ότι:

Το 98% των ανθρώπων που χάνουν βάρος το ξαναπαίρνουν όλο μετά 5 χρόνια. Τα τελευταία 50 χρόνια έχουμε εξοικειωθεί με την βασική ιατρική οδηγία "θα πρέπει να κάνεις δίαιτα (τώρα το λένε διατροφή) και άσκηση και πρόσεχε μην τρως λίπη ώστε να χάσεις βάρος."

Αν δούμε την παχυσαρκία σαν ασθένεια και προσπαθήσουμε να βρούμε την αίτια όπως και στις άλλες παθήσεις ίσως και αυτό είναι βέβαιο θα έχουμε μια μόνιμη λύση στο πρόβλημα που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε πρόωρη απώλεια ζωής ή μείωση της ποιότητάς της.

Ας δούμε την επιστημονική προσέγγιση:

Θεώρηση 1η

Ορισμένα φάρμακα που παίρνουμε μπορεί να δυσχεραίνουν την απώλεια βάρους. Για παράδειγμα τα αντι-καταθλιπτικά, είναι σημαντική αιτία αύξησης βάρους. Υποθέτουν ότι μερικώς οφείλεται στην αύξηση των οιστρογόνων που προκαλούν και φαίνεται ότι για αυτό πολλοί γιατροί τα δίνουν για να απαλύνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης (εξάψεις εφιδρώσεις). Άλλα φάρμακα που ενδεχομένως να μπλοκάρουν την απώλεια βάρους, είναι τα διουρητικά, αντιφλεγμονώδη, οιστρογόνα κλπ.

Θεώρηση 2η

Υπάρχει έντονα η εντύπωση ότι τρώγοντας μόνο πρωτεΐνη είναι η λύση του προβλήματος Αυτό όμως είναι παραπλανητικό. Το σώμα μας δεν μπορεί να αποθηκεύσει πρωτεΐνη. Την χρησιμοποιεί για τις ανάγκες λειτουργίας όση περισσεύει και το σώμα δεν χρειάζεται ή δεν αποβάλει μετατρέπεται σε σάκχαρο για αποθήκευση λίπους. Έτσι δημιουργείται η κατάσταση που καις λίπος, αλλά με τον ίδιο ρυθμό το αποθηκεύεις και έτσι δεν χάνεις βάρος.

Θεώρηση 3η

Αλκοoλούχα ποτά: 
Το σώμα μας προτιμάει το αλκοόλ σαν πηγή ενέργειας. Είναι ένα εύκολο καύσιμο για παραγωγή ενέργειας και το καίει με ρυθμό 7 θερμίδων ανά γραμμάριο διαλέγει λοιπόν να καύσει το οινόπνευμα αντί του λίπους

Θεώρηση 4η

Λέγεται ότι αν θέλεις να χάσεις βάρος να διακόψεις τον καφέ. Η αλήθεια είναι ότι ο καφές ενεργοποιεί την παραγωγή ινσουλίνης που όπως είπαμε είναι λιπογόνος ορμόνη αυτό όμως έχει βρεθεί ότι ισχύει σε όσους πάσχουν από μεταβολικό σύνδρομο ή αντίστασης ινσουλίνης Όπου έχουν υψηλή ινσουλίνη υψηλά τριγλυκερίδια και χαμηλή HDL χοληστερόλη

Θεώρηση 5η

Τι γίνεται με την Άσκηση; Πολλοί πιστεύουν ότι ελαττώνοντας σημαντικά τις θερμίδες δεν εφικτό και έτσι η λύση είναι η εντατική Άσκηση που έτσι και αλλιώς εφαρμόζοντάς την καις θερμίδες

Έτσι είναι?

Η Άσκηση προσφέρει πολύ σημαντικά οφέλη σε αυτούς που την εξασκούν σαν τρόπο ζωής. Βελτιώνει την καρδιοαγγειακή υγεία αισθάνονται ευεξία είναι καταπληκτική για την υγεία των μυών και των οστών και μειώνει και τα επίπεδα της ινσουλίνης.







ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ